Zapraszamy na koncert muzyki oratoryjnej, który odbędzie się w naszym kościele w niedzielę 2 września po Mszy św. o godz. 17.00. Połączone chóry oraz soliści wykonają m.in. Mszę G-durFranciszka Schuberta.

Wojciech Maciejowski – dyrygent
Urodzony w 1961 roku w Poznaniu. Przez 10 lat był chórzystą i solistą Poznańskiego Chóru Chłopięcego Jerzego Kurczewskiego. Jest absolwentem Instytutu Muzykologii Kościelnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Podyplomowego Studium Dyrygenckiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Poznaniu (dyplom z wyróżnieniem klasa prof. Ewy Wdowickiej).

Już na drugim roku studiów muzykologicznych założył i przez 4 lata prowadził Zespół Muzyki Dawnej CANTORES PRO MUSICA SACRA działający przy Kole Naukowym IMK KUL. Zespół ten dał blisko 140 koncertów w całej Polsce, dokonał licznych nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia ( m.in. pierwsze nagranie Opera Omnia Wacława z Szamotuł). Po ukończeniu studiów pracował jako wykładowca przedmiotów muzycznych i dyrygent Chóru IMK KUL.

W 1983 roku podjął współpracę z Chórem Akademii Rolniczej w Lublinie jako dyrygent i kierownik artystyczny. Chór, liczący ok. 40 śpiewaków, rozrósł się do blisko 120 osób i w krótkim czasie zaliczony został do czołowych chórów akademickich w kraju. Dowodem tego są liczne nagrody i wyróżnienia na konkursach krajowych i zagranicznych (m.in. Grand Prix Festiwalu Chórów w Katowicach w 1985 roku, II nagroda na Konkursie Chórów w Tolosie (Hiszpania), nagroda dla najlepszego dyrygenta na konkursach w Katowicach i Legnicy). W 1985 roku Chór Akademii Rolniczej zaproszony został do udziału w Galowym Koncercie kończącym obchody Roku Lisztowskiego w Szeged (Węgry), gdzie towarzyszył Filharmonii z Budapesztu pod dyrekcją Joo Arpada.

W 1990 roku Wojciech Maciejowski był stypendystą Towarzystwa Mozartowskiego i Akademii Mozarteum w Salzburgu, gdzie pod kierunkiem prof. E. Häfligera i E. Tappy pracował nad interpretacją muzyki Mozarta.

Wojciech Maciejowski jest laureatem konkursów wokalnych: trzy nagrody na Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, I nagroda na Konkursie Moniuszkowskim w Warszawie w 1989 roku. Od 1988 roku współpracuje z teatrami operowymi w kraju (Poznań, Bytom, Kraków, Łódź, Szczecin ) i za granicą (Bruksela, Antwerpia, Monachium, Salzburg, Frankfurt a/Main, Praga, Berno). Występował jako solista na znanych festiwalach muzycznych m.in. Łańcut, Kudowa, Brighton, Tokio, Praska Wiosna, Wiener Klassik, Mozartwoche Salzburg, Wratislavia Cantans współpracując z tak znanymi dyrygentami jak: Gerd Albrecht, Sylvan Camberling, Silvio Varviso, Hans Zender, Bernard Heitink, Stefan Stuligrosz, Tomasz Bugaj, Wojciech Michniewski, Tadeusz Wojciechowski, Jerzy Salwarowski. Na swym koncie ma liczne nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe w Polsce, Czechach, Niemczech, Belgii, Austrii i Stanach Zjednoczonych.

Od 1996 roku prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej w Poznaniu, a od 2013 również w Akademii Sztuki w Szczecinie. W latach 2008 – 2015 pełnił funkcję Dziekana Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Poznaniu. W latach 2009 – 2015 współpracował z Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

W roku 2003 uzyskał w Akademii Muzycznej w Warszawie tytuł doktora habilitowanego sztuki. W 2010 roku otrzymał z rąk Prezydenta RP tytuł profesora sztuk muzycznych.Często prowadzi mistrzowskie kursy wokalne oraz uczestniczy w pracach jury międzynarodowych konkursów wokalnych. w latach 2012-2016 był v-ce Prezesem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu. Jest członkiem Zarządu Towarzystwa Muzycznego im. Karola Kurpińskiego.


Eliza Kierepka – sopran
Ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu profesora Wojciecha Maciejowskiego oraz dr Joanny Horodko. Jest również absolwentką Muzykologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (mgr) oraz na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim (lic.).

Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła uczestnicząc w licznych projektach akademickich. Wielokrotnie występowała na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu, współpracuje z Teatrem Muzycznym w Poznaniu oraz Teatrem Muzycznym w Lublinie. Artystka chętnie prezentuje repertuar oratoryjno-kantatowy oraz muzykę kameralną.

Eliza Kierepka jest laureatką konkursów: wyróżnienie w 50. Ogólnopolskim Konkursie Młodych Muzyków im. Karola Kurpińskiego, VII Konkursie Pieśni i Arii, II miejsce na XII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu oraz II miejsce na IX Międzynarodowym Konkursie Interpretacyjnym w Rużomberku.


Piotr Maciejowski – tenor

Pochodzi z Poznania. Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Wojciecha Maciejowskiego oraz as. Bartłomieja Szczeszka. W 2013 roku rozpoczął studia magisterskie w mediolańskim Conservatorio di Musica Giuseppe Verdi (w ramach programu Erasmus). Obecnie jest doktorantem na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Knetiga.

Od 2013 roku związany jest z Akademią Operową w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Współpracuje m.in. z: Filharmonią Wrocławską, Filharmonią Poznańską, Filharmonią Opolską i Sinfonią Varsovią. Występował na scenach Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.

Jest laureatem konkursów krajowych i międzynarodowych. W 2014 roku dokonał nagrania radiowego Requiem Mozarta pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka z udziałem Chóru Filharmonii Narodowej oraz Polskiej Orkiestry Radiowej. W tym samym roku wystąpił w Noworocznej Gali Operowej w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej pod dyrekcją Andriya Yurkevycha. W sezonie 2017/2018 wystąpił w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej jako I Zbrojny w Czarodziejskim flecie, Matteo Borsa w Rigoletcie, zaśpiewa na tej scenie także partię Księcia Yamadori w Madame Butterfly oraz Remendada w Carmen. Wykonuje również muzykę oratoryjno-kantatową m.in.: Requiem, Litaniae Lauretanae, Mszę c-moll Mozarta, Pasję wg św. Jana Bacha, Die Schöpfung Haydna, Mesjasza Händla czy Mszę G-dur Schuberta. Swoje umiejętności doskonalił na kursach prowadzonych przez: Neila Schiccofa, Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Izabelę Kłosińską, Urszulę Kryger, Jerzego Marchwińskiego, Gerda Ueckera czy Sergieia Leiferkusa.


Maksymilian Skiba – baryton

Absolwent drugiego roku wokalistyki na Akademii Sztuki w Szczecinie oraz student trzeciego roku wokalistyki na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie Profesora Wojciecha Maciejowskiego. Stypendysta Rektora Akademii Sztuki dla najlepszych studentów w roku akademickim 2017/2018.

W swoim repertuarze posiada utwory W. A. Mozarta, G. Donizettiego, A.Rubinsteina, Czajkowskiego, G. F. Haendla, J. Haydna, Karłowicza, S. Moniuszki, R. V. Williamsa, Schuberta.

 

Brał udział m.in. w:

  • 52 Międzynarodowym Festiwalu Organowym w Koszalinie jako solista podczas wykonywania „Mass of the Children” Johna Ruttera.
  • Mistrzowskim Kursie Wokalnym we Włoszakowicach – pięciokrotnie, organizowanym przez prof. dr hab. Wojciecha Maciejowskiego.
  • koncertach klasowych prof. Wojciecha Maciejowskiego w Poznaniu i Szczecinie.
  • warsztatach wokalnych z wokalistami z Włoch z Konserwatorium Muzycznego im. N. Piccinni w Bari, Ewą Podleś oraz Frederike Meinel .
  • koncercie podczas Konferencji Personelu Wielonarodowego Korpusu Północno – Wschodniego w Prenzlau w Niemczech w 2016 roku.
  • koncertach w Szczecinie, Policach, Ueckermünde, Międzyzdrojach, Świnoujściu, licznych koncertach organizowanych przez Akademię Sztuki w Szczecinie (w Zamku Książąt Pomorskich, Operze na Zamku, Pałacu pod Globusem, Domu Kultury 13 Muz z okazji Światowego Dnia Głosu).
  • koncertach charytatywnych organizowanych przez Stowarzyszenie Progressum w Zamku Książąt Pomorskich i Starej Rzeźni w Szczecinie w roku 2017
  • międzynarodowym konkursie wokalnym w Ueckermünde, ogólnopolskim konkursie w Drezdenku oraz ogólnopolskim konkursie w Busku Zdrój.
  • wyjazdach z chórem akademickim do Danii, Zielonej Góry, Legnicy w roku akademickim 2017/2018.
  • koncertowym wykonaniu kantaty scenicznej „Carmina Burana” Carla Orffa w maju 2018.
  • Gali Noworocznej w Dębnie Lubuskim w styczniu 2018.
  • przedstawieniu akademickim – „Zemsta Nietoperza” Johanna Straussa w maju 2018.

Elżbieta Charlińska

Organistka, muzykolog, dr hab. sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej – instrumentalistyka, adiunkt w Instytucie Muzykologii KUL.
Poza pracą naukowo-dydaktyczną prowadzi działalność artystyczną, która obejmuje recitale organowe oraz koncerty kameralne. Występowała w kraju i za granicą (Francja, Niemcy, Słowacja).

W programach recitali zawsze propaguje muzykę polską. W dorobku posiada nagrania płyt CD z repertuarem solowej muzyki organowej i muzyki kameralnej. Rodzimą literaturę organową utrwaliła na solowych płytach m.in.: Polska sonata organowa okresu II wojny światowej (2009), Qui habitat in adiutorio Altissimi (2013).

Realizowała partie organowe w nagraniach kameralnych m.in. : Szczygiełkowa Muzyka (2005), Fides-Spes-Caritas (2009), Tryumfy Króla Niebieskiego (2016).

W 2015r. dokonała polskiego prawykonania Koncertu organowego „ A su Santidad el Papa Juan Pablo II” Tomása Villajos Soler.

Współpracuje z: Chórem Akademickim KUL, Chórem „Cum Musica” i Chórem „Carduelis”.

Komentarze zostały wyłączone.